På Sanseriet i Vestfossen finner du blomster, gaver og småinteriør, kaffe og te i løsvekt, lys og servietter. Her er vakre naturfoto og musikk av Dagfinn Kolberg. Jentene på Sanseriet utfører alt innen blomsterbinderi til alle livets anledninger. Pernille har fagbrev som blomsterdekoratør og har over 20 års erfaring i bransjen. Hennes mor Kirsten har i en kvinnsalder jobbet med blomster både i Danmark og Norge. Sanseriet byr på det som er kreativt og spesielt, lekkert og elegant og satser på varer du ikke finner mange andre steder.

Her i bloggen deler Pernille tanker og opplevelser i skrift og bilde fra store og små turer ute i naturen, livet med sin kjære Dagfinn, deres fire katter og hunden Mai og litt fra dagliglivet på Sanseriet.

15. juni 2011

" Der er et yndigt land "

Danmark.... fyller meg med gode følelser og barndomsminner ! Det er en helt egen stemning og lukt og lys i dette flate landskapet, med havet så nær.
Jeg blir betatt fra første stund og suger  til meg inntrykk hele veien. Vakre bøkeskoger og åker og eng, bindingsverkshus med stråtak, mere idyll skal en lete lenge etter :)

Økologisk landbruk med kornblomster i kornåkeren, naturligvis :)

Må jo heller ikke glemme de gamle vindmøllene..syns faktisk også at de nye har en viss sjarm jeg ...

Etter å ha tråkket mine barnesko i dette vakre lille landet er det alltid utrolig godt å komme en tur tilbake. For det er så annerledes enn her på østlandet og kulturen er også ganske forskjellig. Jeg er veldig glad i den danske folkesjela og det lune humøret og temperamentet er jo helt herlig :)
Kommer aldri til å bli lei og er takknemlig for at jeg har hele skandinavia så nær, med så mye bra og forskjellig å tilby .
Nå var det så alt for lenge siden sist og dermed var inntrykka ennda sterkere.
Jeg har sugd til meg med alle sanser vid åpne og og magen er vel fortsatt mett etter noen heidundrene herlige måltider :)))
Her er vi blide og fornøyde OG mette etter en god iskrem med nybakt vaffel og guf guf  på :))) Mmmm :)))))))))

1 kommentar: